Isporuka prve VDL Citea SLFA-180 Electric za Köln

Objavljeno: 28.10.2015 u 14:54

U ponedjeljak 26. listopada 2015. godine prvi potpuno električni artikulirani autobus Citéa SLFA-180 Electric dostavljen je u Kölner Verkehrs-Betriebe AG (KVB). Državni ministar prometa sjeverne pokrajine Rhine-Westphalia, gospodin Michael Groschek, predsjednik KVB-a  gospodin Jürgen Fenske, član KVB odbora za tehnologiju gospodin Jörn Schwarze i generalni direktor VDL Bus & Coach Rémi Henkemans službeno su predstavili nove gradske autobuse koji će prometovati u Kölnu.

"Raduje nas da vidimo autobuse u službi u Kölnu, a ja se već radujem svom sljedećem posjetu.", rekao je Rémi Henkemans, direktor VDL Bus & Coach.

Prošireni Citea Electric asortiman

Citea SLFA Electric predstavlja važan korak u širenju VDL Bus & Coach električnih autobusa. Osim što na izbor ima nekoliko električnih pogona, baterija i sustava punjenjai, idealna je i optimalna kombinacija da se te aplikacije mogu kombinirati. VDL Citea SLFA Electric koji je predstavljen u Kölnu je prvi u nizu od osam autobusa po nalogu tvrtke KVB (Kölner Verkehrs-Betriebe) za prijevoz putnika. Ovaj električni zglobni autobus je opremljen sa sustavom naboja.

VDL Citea SLFA Electric

VDL Citea SLFA Electric je električni zglobni autobus koji radi isključivo na struju bez ikakvih pomagala. To znači da za razliku od hibridnih autobusa ne zahtijeva dizelski motor i ne zahtjeva stalnu ospskrbu energijom. VDL Citea SLFA Electric doduše ima pantograf, ali on se koristi samo za kratak naboj na kraju svake vožnje. Kad autobus uspostavi kontakt s punjačem na završnoj stanici, baterije se brzo ali intenzivno pune prema potrebi.

Novi, inovativni VDL Citea SLFA Electric kombinira najbolje značajke Citea Electric i zglobne Citea SLFA. Modularni sustav od kojeg je izgrađen Citea asortiman odigrao je veliku ulogu u razvoju ove električne varijante. To je omogućilo jednostavnu integraciju električnih komponenti bez ugrožavanja bitnih Citea osobina, kao što su lagana konstrukcija, optimalna pristupačnost i udobnost. Aspekt koji je koristan i za udobnost i okoliš je činjenica da je VDL Citea Electric vrlo miran i ugodan autobus, kako iznutra tako i izvan autobusa.

Zglobni VDL Citea, s potpuno ravnim podom, idealan je za prijevoz velikog broja putnika. Niska podna konstrukcija čini ga iznimno lakim za ulazak u autobus i nudi optimalan pristup za putnike s dječjim kolicima ili putnike u invalidskim kolicima. Ovo se odnosi na prednji dio autobusa i odjeljku "iza mijeha". Tijekom dizajnu Citea SLFA znatna pozornost posvećena je protoku putnika prilikom ulaska u autobus i izlaska iz autobusa. Skladno podudaranje boja daju autobusu vrlo prostran osjećaj. Dizajn konzola sjedala (slobodno viseće sjedalo) osigurava puno prostora za noge i stoga optimalnu udobnost sjedenja. Budući da je cijeli kat slobodan od prepreka, autobusi se lako čiste.

Brzo punjenje sustava

Citéa SLFA Electric opremljen je brzim sustavom naboja pomoću pantografa kojeg je napravio Schunk. Pantograf se nalazi na prednjoj strani iznad 2 osovine, tako da putnici uvijek imaju slobodan prolaz u blizini vrata. Punjenje se vrši na završnim stanicama. Snaga punjenja je 250 kW i vrijeme punjenja je oko 5-10 minuta. Baterije su sasvim napunjene noću.

BRT dizajn

Novi, posebni "BRT" dizajn daje Citea SLFA Electric futuristički izgled i dojam koji se naročito manifestira na stražnjem vjetrobranskom staklu, te svojim karakterističnim krovom i uzdužnom linijom. Odredišni znakovi su integrirani u vjetrobransko staklo, stražnje i bočna stakla. Široka ulazna vrata uvelike će olakšati ulazak i izlazak putnika. LED rasvjeta sprijeda, sa strane i straga nude optimalnu vidljivost u svim uvjetima.

8 VDL Citea je SLFA Electric za KVB

Potpisivanje ugovora između Kölner Verkehrs-Betriebe (KVB) i VDL Bus & Coach u petak, 11. srpnja, 2014, bio je inicijalni trenutak za izgradnju 8 električnih zglobnih autobusa VDL. KVB je prvi operater u Njemačkoj koji uvodi električnu mobilnost za sve autobusne rute. VDL Bus & Coach je posebno ponosan na činjenicu da će dostaviti novu Citea SLFA Electric za KVB i tako postati pionir u ovom načinu prijevoza putnika.

Javni prijevoz u Kölnu

Električna mobilnost je važna za razvoj u javnom prijevozu. Velegradski električni autobusni prijevoz doprinosi čišćem okolišu, manjoj potrošnji energije, te mirnijem i zdravijem okolišu. KVB vidi obilje mogućnosti za budućnost električne mobilnosti i uglavnom se fokusira na nula emisiji ispušnih plinova javnog prijevoza s velikim kapacitetom putnika. Prednosti za klimatske promjene i okoliš se dodatno razvijaju u KVB-u, čineći tvrtku važnim partnerom za grad Köln u pogledu provedbe politike zaštite klime i okoliša. Kada se 2016 uvede novi raspored, ruta 33 će se promijeniti od dizela u potpunosti električni. Ova ruta, koja je dugačka oko 7 km i ima 13 stakališta, povezuje Köln-ovu željezničku stanicu u predgrađu Zollstock.

KVB

Kölner Verkehrs-Betriebe AG (KVB), četvrta je najveća općinska putnička tvrtka u Njemačkoj koja pruža javni prijevoz u Kölnu i okolici. Flota se sastoji od 367 vlakova i tramvaja i više od 300 autobusa. Oko 3.300 zaposlenika osigurava  funkcioniranje gotovo 60 autobusa, tramvaja i željezničkih linija svaki dan. Više od 850.000 putnika se prevozi dnevno.

Povratak

Newsletter

Saznajte što se događa u Presečki grupi... Odaberite teme koje vas zanimaju i saznajte sve novitete u našoj ponudi.

Kako bismo poboljšali vaše iskustvo prilikom korištenja web stranice, koristimo kolačiće (eng. cookies) i slične tehnologije. Ako nastavite s pregledom stranice, smatrat ćemo da ste suglasni s navedenom uporabom. Više informacija »